Animované algoritmy
Toto je malý experiment s animováním průběhu algoritmů. Zkusil jsem si napsat jednoduchý objektový systém s automatickými vazbami mezi objekty (na to se žádný z klasických objektových jazyků moc nehodí, ovšem v Perlu se to dá modelovat snadno). Systém pak slouží jako stavebnice, pomocí níž se dají animace snadno skládat. Výstupem pak může být plynulá animace na obrazovce, nebo třeba soubor PDF s klíčovými obrázky. (Další formáty výstupu je velice snadné dodělat.)
Zatím je hotových jen pár základních objektů, ale už se z nich dá vytvořit animace průběhu Goldbergova algoritmu. Můžete si ji stáhnout:
- Goldberg na cestě (English)
- Goldberg na zužující se cestě (English)
- Goldberg s výběrem nejvyššího vrcholu na předchozí cestě (English)
Také je k dispozici zdrojový text celého animovátka. Ke svému běhu potřebuje Perl a bindingy pro knihovny Gtk3 a Cairo.