Program bude napsaný ve formě konzolové aplikace v jazyce C.
Program uživateli nabídne, zda si chce nechat vygenerovat náhodný scramble
(= sled tahů k rozložení kostky) nebo zda chce uživatel zadat scramble sám.
Program poté rozloží rubikovku (3x3x3) ve své paměti a po krocích vypíše,
jakým způsobem ji skládá. Způsob skládání bude velice podobný tomu, jak
rubikovku skládají začátečníci.
Program bude průběžně vypisovat stav kostky pomocí sítě krychle v textové
podobě (místo barev budou písmena). Po spuštění program vypíše přesné
instrukce, jak se značí tahy a jak se je má zadávat, v případě zadání
invalidního vstupu program udělá nějakou nepředvídatelnou věc, například
přestane pracovat.
Program může pomoct začátečníkům s učením se skládání rubikovky, protože
vypsání řešení tímto programem lze považovat za tzv. example solve.